ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 名古屋学院大学論集 社会科学篇
  3. 第54巻 第1号 (2017)

A review of Jerome Bruner’s educational theory : Its implications for studies in teaching and learning and active learning (secondary publication)

https://doi.org/10.15012/00000941
https://doi.org/10.15012/00000941
b103ea78-8d43-4b19-a7e2-874a0a22a6b4
名前 / ファイル ライセンス アクション
syakai_vol5401_11.pdf syakai_vol5401_11.pdf (156.6 kB)
Copyright (c) 2017 松本浩司
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-08-22
タイトル
タイトル A review of Jerome Bruner’s educational theory : Its implications for studies in teaching and learning and active learning (secondary publication)
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Jerome Bruner
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Educational Theory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Studies in Teaching and Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Active Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cognitive Science
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15012/00000941
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 教育理論におけるJerome Brunerの功績をたたえて : 教授・学習学やアクティブラーニングへの示唆(二次出版)
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル キョウイクリロンニオケルJerome Brunerノコウセキヲタタエテ : キョウジュ・ガクシュウガクヤアクティブラーニングヘノシサ(ニジシュッパン)
著者 Matsumoto, Koji

× Matsumoto, Koji

Matsumoto, Koji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article reviews Jerome Bruner’s educational theory in reference to his life works to discuss its implications for studies in teaching and learning, and active learning. Throughout his life, Bruner studied the dialectic between the past/present and the possibilities in the interaction between human beings and cultures, and the duality of acquiring and creating in learning. On the basis of these lifelong studies, Bruner formulated his pedagogical ideas. On the other hand, it was through the noticeable changes in his extended view of learning and culture that he came to acknowledge the social side of learning, the significance of contextual learning, and the multiplicity of representation. In the current article, claims against the common view of Bruner’s educational theory will be examined. Furthermore, the current article will discuss his educational theory with reference to the general findings of cognitive science, which his claims correspond to, on the whole. It is time for modern education to benefit from his educational theory and catch up with the advances in cognitive science and active learning.
書誌情報 名古屋学院大学論集 社会科学篇
en : THE NAGOYA GAKUIN DAIGAKU RONSHU; Journal of Nagoya Gakuin University; SOCIAL SCIENCES

巻 54, 号 1, p. 129-146, 発行日 2017-07-31
出版者
出版者 名古屋学院大学総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0385-0048
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:08:11.919232
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3