ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 名古屋学院大学論集 社会科学篇
  3. 第56巻 第1号 (2019)

Prosocial / vocational self-realization as the core of academic motivation in adolescents : Overcoming the myth of intrinsic motivation (secondary publication)

https://doi.org/10.15012/00001182
https://doi.org/10.15012/00001182
afaf41b3-9238-4210-b331-88aa8ea22867
名前 / ファイル ライセンス アクション
syakai_vol5601_07.pdf syakai_vol5601_07.pdf (3.2 MB)
Copyright (c) 2019 松本浩司
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-08-29
タイトル
タイトル Prosocial / vocational self-realization as the core of academic motivation in adolescents : Overcoming the myth of intrinsic motivation (secondary publication)
タイトル
タイトル 青年期における学業への中核的な動機づけとしての向社会的/職業的自己実現 : 〈内発神話〉を乗り越えて(二次出版)
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Academic Motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vocational Self-realization
キーワード
主題Scheme Other
主題 Intrinsic Motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Instrumentality
キーワード
主題Scheme Other
主題 Prosociality
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15012/00001182
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル セイネンキニオケルガクギョウヘノチュウカクテキナドウキヅケトシテノコウシャカイテキ/ショクギョウテキジコジツゲン 〈ナイハツシンワ〉ヲノリコエテ(ニジシュッパン)
著者 Matsumoto, Koji

× Matsumoto, Koji

Matsumoto, Koji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study shows that vocational self-realization is the core of academic motivation in adolescents, after reviewing the findings on academic motivation mainly from the view of psychology. Through the process in which vocational self-realization motivates adolescents for school work, adolescents regard school work as a means of prosocial (intention to social contribution) self-realization, along with creating possible selves by their future time perspective, based on egocentricity of learning. The process also includes seeking social roles as the other side of identity formation, setting goals as expressions of values, and self-regulating and delay of gratification to achieve the set goals. This work also highlights that the myth of intrinsic motivation, the idea that places the highest value on enjoyment (or interests, curiosity) of academic contents itself in school work, is incompatible with adolescent school work. Especially, findings by Deci and his colleagues’ self-determination theory, which strongly supports the myth, are not reasonable with respect to school work.
書誌情報 名古屋学院大学論集 社会科学篇
en : THE NAGOYA GAKUIN DAIGAKU RONSHU; Journal of Nagoya Gakuin University; SOCIAL SCIENCES

巻 56, 号 1, p. 117-145, 発行日 2019-07-31
出版者
出版者 名古屋学院大学総合研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0385-0048
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:08:14.127003
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3